Batı ve islam - İslam ve batı

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Batı ve islam etkileşiminin olumlu temayüllerinde “Batı bizi sevmiyor bizde batıyı sevmiyoruz kompleksi” Onlar tarafındansa "onlar bizi sevmiyorsa onlardan bize ne?" yaklaşımı.
yüzünden yüz yıllık bir ertelenmişlik söz konusudur .Aslında onlarda bizden hiç haz etmemişlerdir

Tamam endülüs emevileri ve sonrasına kadar olan ciddi bir etkileşim ve meyil vardır ama gündemimizde neyazık ki geçerliliğini yitirmiştir. çünkü endülüs emevileri döneminde Altın çağını yaşayan endülüslü müslümanlarının kültür ve teknolojik Uygarlığı uzun soluklu olamamış ve kısa zaman sonra beğenilmeyen bir hal almıştır. Osmanlıda aynı şekilde coşturmuş ama sonuca bağlayamamış üstelik batının içten içe (kinlenmesini) sağlamıştır.
Çünkü onların tabiriyle Osmanlı onlarla "kedinin fareyle oynadığı gibi oynamıştır"

Yadsınamayacak bir gerçek varki oda Çağlar boyu tarih bilimi ; Salibin ve Hilalin savaşı anlatmıştır. Tarihten Bu iki kavrama ait mücadele ve devletleri çıkarınca ortada pek okunacak tarih kalmıyor.

Tabii bu güne kadar bir çok kitap yazıldı , çalışmalar yapıldı -bizim tarafımızda ve onların tarafında-, benim okuduğum ve önemine sunmak istediğim iki batılı yazarın gözünden -islamın batıdaki yeri ve önerileri- sanırım faydalı olur.

Birinci eser
William Muir: (Orijinal Kaynaklardan Hz. Muhammed'in Hayatı)
İsmine bakıp aldanma orjinal kaynak dediğine, kendisi papaz ve kıralicenin nişanını taşıdığı için Hz Muhammedin peygamber olduğuna inanmamakla beraber vahiylerin uydurma olduğunu söyler.(Ne yani bide utanmadan son peygamber olduğunumu söylesin :)
Ve üçkağtçılık boyutunda kurnaz, şevhet perest, hedefe gitmek için tüm yolları deniyebileceğini,fakat ılıman ,hoşgörülü biri olduğunu anlatır. İslamın Batıda tanıtılmamasının tek müsebibidir.

İkinci eser

Jeffry Lang: "Meleklerde sorar" isimli kitabı. (hatırlamak için pazajları netten karıştırdım biraz ,zira elimde direniş ve platon dan başka kitap yok ben malüm yerdeyim ferahsan :) )

Sosyolojik olarak eğilen ve çareler arayan bir kitaptır bu ve çağımızın batı ve islam ilişkisini çağın olaylarından edindiği gözlemle anlatır .Ciddi manada öneriler sunan ve neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde irdelendiği için benimde hoşuma gitmişti .

Aslında Abd merkezli bir gözlem vardı ama ortak payda şuydu Abd ve batıda islam neden ilerlemiyor?
Çünkü biz batı adamını tanımıyoruz ve tanımak istemiyoruz oxidentalizm ve oryantalizm sonuçları Yani
Şimdi bir soru?
İngiliz (corç) kalktı müslüman oldu(kırkından sonra) "ne"lerle mücadele etmek zorunda?

Zorunda diyorum çünki toplumsal baskıyı bikere iliklerine kadar hissedecek çünkü yapılan araştırmalar batıda islama geçişi din değiştirmek değilde sanki ırk değiştirmek olarak algılaması
Olayı iki kat zorundalılaştırıyor.

Müslümanlığı seçmiş bir batılının önce rüşdünü ispatlaması gerekiyor
Müslüman olununca arap olunduğu imajı ve araplığın batıyla olan düşmanlığı sanki değişmeyi imkansız kılıyor.
Düşünsene usame ikiz kulelere girdi(iddaası) ve corç müslüman oldu vede kırk yaşında bakkaldan nasıl ekmek alacak :)

Ve müslüman corç hem müslüman cemaatler içinde hemde bu cemaatler dışında ikilime arasında kalıyor
Evvela ingiltere salibin bükülmez bekçisi
İslam cemaatlerince önce salibin koryucusuna düşman olmak zorundasın (Oxid.)
İngilterede ise müslümansan teröristsin
Corç napar ? ya budizme sapar yada kendi dinindeki dogmaları yumuşatarak farkli meshepler çıkartır

Soru sor hadi.
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Bu arada herkez katıla bilir konu içerisinde üye ismi geçmiş olabilir ama değinilmesi gerektiği için yazmak gereği hissettim ve yazdım.

Bakii hocamı görüyorum buralarda şimdi o açar konuyu yada beni konuşturur :)
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Mahşer' Alıntı:
sual 1. ismet özel'e atfedilen çıkış hakkında ne buyurulur?
sual 2. corç emminin islamı seçmesinde ki saikleri açmak mümkün müdür?
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Hocam çıkıştan kastınız "türksem üstünüm" cümlesimidir?
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Mahşer' Alıntı:
Hocam çıkıştan kastınız "türksem üstünüm" cümlesimidir?
hem evet hem hayır. o söz bir fikirden ziyade bir his neticesi söylendi. muhatabı, "bud"ları ile övünen biri olunca o sözü tabii hatta çok yerinde karşılarım.

islam için evvel eyyamda batı adamı türkün dini tabirini kullanmıştır. şimdi ise müslüman deyince arab akıla geliyor tabii bunda iç ve dış şartların mühim rolü var. corç ne için arabi olmak lüzumu hisseder? sözlerinde aklıma takılan bu. evet biz de arabileştik amma merkezinde Efendimiz olduğu için. corçun arabileşmesi ile türkün arabileşmesi epey farklı. mesele ne o halde?

zannımca bu mevzuun dünya dindarlaşıyor mu suali ile münasebeti var. bendeniz asrımız da islama geçişlerin bir nevi kendini ifade etmek olarak vuku bulduğunu kanaatindeyim. misalen ABD'yi ele alaım zencilerin müslümanlığı seçişleri bir nevi "ben de varım" demek manasında gibi gelmekte.tabii yanlışta düşünüyor olabilirim.
her neyse.

şöyle bir sual en doğrusu sanırım:

müslümanlarda nerede ne hata yaptı ki batıyı asla tam olarak zapt ve rapt altına alamadı?
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Bakii can;

Benim Batıda müslüman denilince arap akıllara geliyor söylevim şuan işaret içindi.
* Canlı bombalar,ikiz kule, vs.. ve batının tabiriyle diğer terörist eylemler bu milletlere mensup yada gibi giyinen ve davrarn müslümanlar tarafından olmuş olması. Ki şu anda Salibin emperyalist mezalimi genelde arap kökenli mi,lletlerin üstünde ve savaş halindeler.(suud ailesi hariç (onlar ne yüzle hesap verecek Allah bilir) :)
Yükselme devrinde Türk demek Müslüman demek Müslüman demek Türk demek ti fakat ne den değişti Türk gücünü yitirdi salib hilale üstün gelmeye ve dejenere etmeye başladı. Ve bayrak el değiştirdi ondan sonra olan oldu işte :)

Kronolojik bir tarifle; İslam Türkün elinde zirveye oturmuş ve taraftar bulmuş, Vahabi arabın elinde yerlere sürülmüştür. (harp ve zaruriyetler ayrı bir tartışma konusu)

Corç emmimizin Müslüman olmasındaki sebep malümunuz, batı Ruhu ruhunu incetmeyecek muhabbetle aramaktadır. Bakıyorki kendi dini bazı boşlukları doldurmuyor doldurduğu yerleri boşaltıyor. arayışa geçiyor ve kaynakları irdeliyor vs..

Fakat beni asıl rahatsız eden olgu kaynağın bulanmış olması. Kaynak şuanda bulanık. Dünyada Müslümanlığı en iyi yaşayan ve yaşatan Türk Alimleri ve evliyalarıdır. çünkü Türk sosyal yapısı buna müsaittir. Vahabi harem kurmak ve dansöz oynatmak hevesini alırken corç amca caizmi caiz değilmi çıkmazına sokulmuştur. halBuki corç amca 40 yaşında rahat bırakın adamı, Allah diyip gezssin sana ne sarık taksın yada don giysin Sünnete uysun diye.

Corç bide ; tabi ingiliz lonrada yaşıyor, tamamen batılı bir sosyal yapıda ,sen bu adam kalkıp arkadaş kapının önünde kurban kes ki ağırlığın gitsin dersen(din adet karışımı) adam bi komşularına bakacak birde sana, sonra evde otururken tv 'yi izlemek isteyecek açacak bakacakki elinde silahlar kafada yeşil bandana ve sarıklı adamlar yine bir alış veriş merkezini patlatmış hatta 40 yıllık yan komşusuda ölmüş ne düşünür?
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

İslam garip geldi garip gidecek ya :)
Türk gücünü yitirince bütün müslümanlar öksüz ve garip kaldı :)
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Bu konu iyi oldu benim için şimdi bir kaç sorum var ...

Tamam endülüs emevileri ve sonrasına kadar olan ciddi bir etkileşim ve meyil vardır ama gündemimizde neyazık ki geçerliliğini yitirmiştir. çünkü endülüs emevileri döneminde Altın çağını yaşayan endülüslü müslümanlarının kültür ve teknolojik Uygarlığı uzun soluklu olamamış ve kısa zaman sonra beğenilmeyen bir hal almıştır
yanlış hatırlamıyorsam bu altın çağda birçok sapık mezhep türememişmiydi?Batılı ile kaynaşırken Müslümanlık adına birçok sapık fikri içimize sokmadılar mı?

Asıl sorun zaten emevilerde başlayıp Osmanlıda dizginlenmedimi içimize giren batılılar bize ne zaman fayda verdi...illa da batımı lazım..İslamiyet gerçekten tarihten bu yana batıdan elle tutulur bir olay gördümü?
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

İslamiyeti kaba birşekilde açılımını yaptığımız da yaşam biçimi değil mi...İslamiyeti yaşamaya çalıştığımız da batı ve doğu diye nasıl ayırabiliyoruz?
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

esselam;

Mahşer' Alıntı:
İslam garip geldi garip gidecek ya :)
Türk gücünü yitirince bütün müslümanlar öksüz ve garip kaldı :)
hayır! türk saffetini kaybedince yere düştü ve ilahi takdir icabı o an elinde olan bayrak da sanki sahibsiz kalmış gibi göründü.

Mahşer' Alıntı:
Kronolojik bir tarifle; İslam Türkün elinde zirveye oturmuş ve taraftar bulmuş, Vahabi arabın elinde yerlere sürülmüştür. (harp ve zaruriyetler ayrı bir tartışma konusu)
türk islamın rayihasında ayakları mest olmuş vaziyette gökte pervaz etmiştir. böyle anlamak lazım. türkü türk yapan hatta türklük deyince bir kavme aidiyeti değil bir dine mensub olmayı akıllara getiren islamın şekle karışmayan ama özü idrak ettiren nizamıdır. türkte başlıca hassa incelik. mesela hece taşları, mesele su kasidesi, mesela mehmed ismi, mesela mahyalar....misalleri artırmak mümkün. fıtratı icabı sadık türk islam ile tanışınca sıddık olur; fıtratı icabı hareket kabiliyeti yüksek türk islam ile tanışınca hareketinde istikamet kazanır; mesele islamın herkesi potasında eritmesi başka bir şey değil. türk bu potada nev-i şahsına münhasır erimiştir o kadar amma öyle bir erimiştir ki ondan başka bir millet bu çapta islam ile yoğrulmamıştır. tabii evvel ki türk, şimdiki değil...bizler, en azından benim gibiler değil...

açıkcası batı ne yaparsa yapsın asla ve kat'a tam manası ile islam potasına giremeyecektir zira bünyesi bu ilacı kaldırmaya müsaid değil. belki münferid bazı vakalar olacaktır amma yopyekun bir giriş olacağına ihtimal vermiyorum. buna mukabil bugün ki türkün de bir daha o saffet devrindeki halin insanı olacağına ihtimal vermiyorum. belki menfi bir kanaat ama maalesef olan bu. bir gün gösterin ki evvel ki günü aratmasın?!

hocanın dediği gibi :

"umidim şu dağın ardında onu da aşmaya güç yetmez"

baki selamlar....
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

evla' Alıntı:
İslamiyeti kaba birşekilde açılımını yaptığımız da yaşam biçimi değil mi...İslamiyeti yaşamaya çalıştığımız da batı ve doğu diye nasıl ayırabiliyoruz?
muhterem evla;

islamiyet bir yaşam biçimi yahut hayat tarzı değildir! islamiyet bizatihi hayattır. öyle bir sesin sahibidir ki islam, onun olmadığı yerde hayat yoktur!
nasıl bir hayat? menşei itibari ile Hakk'a istinad etmiş bir ahlak telakkisine bağlı ve bu ahlaktan sudur eden bir medeniyet tasavvurunu insana vaz eden bir hayat!

ahlak! siz bakmayın şimdiler de ahlak yerine etik kelimesinin istimal edilmesine. etik ahlak'ın çentik edilmesinin tabii neticesinden başka bir şey değildir. islam, muhatabına -nas ve cin- bir ahlak vaz eder. ahlak dediğimiz şey adab-ı muaşeret, göze hoş görünme, güzel konuşma, sofra adabı ve sair tatbikatlardan mürekkeb değildir hele bunlar ahlak hiç değildir. ahlak; bir ruha bağlı olarak eşya ve hadiselere nazar eylemektir. ahlaksız bir müslüman olabilir mi? mümkün müdür böyle bir şey? bırakınız mümkünü muhaldir! muhaldir zira ahlak islamın tabii neticesidir. etik değil ahlak!
asrımızın müslümanın ilk hal ve fasl etmesi luzumu olan davalarından birisi de ahlak davasıdır.
batı ve doğu bir kemmiyet değil keyfiyet meselesidir. bir farkla ki hayat telakkisini isimlendirme işi için beşer maddeye muhtaçtır. yani şartların icbarı batı ve doğu şeklinde bir tasnife yol vermekte.

mahşerin hakkını gasb etmek istemem ama ahlak nedir sualini sormak lazım...

hakikaten nedir ahlak?

baki selamlar...
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Bakii Üstad'dan mahşerin bir ricası ;

Üstadım, Yahya Kemal aruzdaki ustalığını ve kelimelerle dansını bilen Ziya Gök alp Türkçülük Mefküresi adına "hece" ölçüsü ile şiir yazmasını rica ettiği ve Yahya Kemal'in de bu ricaya "Ok" şiiri ile karşılık verdiği rivayet edilir.

Benimde tüm halisane niyetlerimle ,sizden ricam, sizin kadar güzel Türkçe yazan bir üstadın "Trük" kelimesi geçtiğinde "hatırım" için "Büyük" harfle başlamnız bana sonsuz mutluluk verecektir. Anlıyacağımki Bakii nin nezdinde mahşerinde bir nebze hatırı var.

İsterseniz benim adım yerine keyifiyetinize bıraktığım herhangibir "hayvan" adını yakıştırın ama ne olur "Türk" ve onun mukadesatlarını ifade eden kavramları "Büyük" harfle yazın"
 
Katılım
26 Nis 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Ben de kendi derdimi konuşayım..

Mahşer' Alıntı:
Çünkü biz batı adamını tanımıyoruz ve tanımak istemiyoruz oxidentalizm ve oryantalizm sonuçları
Kültürel, ekonomik vs. sebepleri sonuçları olsa da oksidentalizm yahut oryantalizm dediğimizde söz konusu olan ilmi faaliyetler.. Batı'yı tanımak zorundayız, nitekim onlar bizi tanıdıkça yükseliyor (burda vurgum üstün medeniyet olmamız değil, güçsüzü de tanımanın mecburiyeti) Biz de bakıyoruz bu adamlar ne yaptı da bu seviyeye çıktı diye.. Ve sonuçta etkileşim kaçınılmaz. Peki şartları ne etkileşimin? Hakim gücün değerlerini aktarması.. Adamlar şakır şakır aktarıyor, ister oryantalizm deyin ister başka bişey.. Diyorum ki; mesela eskiden dini ilimlerin kendisi dinken, şimdi sadece din hakkında bilgi üretiyorlar.. Neden?
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

esselam;

Mahşer' Alıntı:
Benimde tüm halisane niyetlerimle ,sizden ricam, sizin kadar güzel Türkçe yazan bir üstadın "Trük" kelimesi geçtiğinde "hatırım" için "Büyük" harfle başlamnız bana sonsuz mutluluk verecektir. Anlıyacağımki Bakii nin nezdinde mahşerinde bir nebze hatırı var.
muhterem siz ve sizin gibi düşünenler hakkınızı helal etsin lütfen!
Türk kelimesini türk olarak mahsus yazdım tıpkı İslam kelimesini islam olarak yazmam gibi. aslında bendeniz gramer denilen dil bilgisi kaidelerine pek uymamaktayım. bu bir tercih meselesi ve belki de çoklarınca yanlış ve kusurlu bir tarz. Türk kelimesini "büyük" yazmamam kıymet vermemekten değil dediğim gibi sadece bir tercihdendir amma madem ki rahatsızlık vermekte bize de rahatsız etmemek düşer.

bu başlıkta ki iki yazımı ve sair yazılarımdaki benzeri hataları gidermek için "büyük" yazmak istedim ama yazılanları değiştirmek epey uzun bir zaman alacağından vazgeçtim. :)

baki selamlar...
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

"Türk kelimesini "büyük" yazmamam kıymet vermemekten değil ..."

Farkındayım elbetteki ulvi zatınız birşeyi eleştirmek ve yermek isterse hazinesinin keselerini açarda muazzam Türkçesiyle anlatıverir bize.
ve bilirimki Bakii sembollerin adamı değil "Öz" lerin adamı.

Anlayışınızın zatımda meydana getirdiğini büyük coşkuyu ve sevinci zannadersem tüm ilmimi döksemde izah edemiyeceğim.

Allah Razı olsun...
 

Mahşer

 
Katılım
20 Nis 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

16. yy sonlarından dan günümüze kısa ve eleştrel bir bakış;

16.yy bitiminde Yükselme devrinin sonu olarak çıkar Osmanlı karşımıza, feth edilecek yer kalmadığı gibi, bu yüzyıldan sonra Fütühat defteri dürülmüş, basiretsizleştirilmiş devlet adamları , bunak din alimleri ile hezeyanlar kıtasına dönüştürülmüştür Osmanlı toprakları.Osmanlı artık bütünlük mücadelesi verme telaşındadır.

Entrikalar almış başını gitmiş Şehlüslamların ağzında "kafir icadı" gavur icadı" "caiz değil" "şerren günah" söylemleri,tabii bir taraftan da dokuz aylık kardeşlerini Fatih dedelerinden aldıkları icazetle katledilişlerine caiziyet bulan, yapmacık laçka bir din anlayışı.(Osmanlı Şeriatle yönetilmemiştir kim şeriat var derse kördür)

Anadoluyu,Trakyayı,Balkanları,Orta asyayı, unutmuş ve haremlerine kapanmış, saraylarda Nedimler,şaraplar, beyitler,rubailer gırla. 16. yy sonlarında ortaya padişah diye çıkanların ölüm nedenlerine bir bakın- birkaç müstesna- alayı zevkin kurbanıdır.

Mukkades emanetlere ne yaptınız? Üstadın sorusu bu.. “Marka müslümanları” buda benzetmesi.

18. yy dan sonra Hepsinin sol göğsünde Haç vardır,Osmanlı padişahı ve paşaları yani Hilalin Hizmetkar ve asil bekçilerinin Göğsünde Haç!!!
aman Allahım –Dinler arası diyalog- bumuydu yoksa.

Neden peki Haç ? çünkü para bitti, adam sana borç verirken Yılların öcünüde alacak
Çünkü sen adamların karısını alıp vezirine nikah kıydırdın, çocuklarını alıp hadim edip çakma bir ordu kurdun,
Adam n’yapar?
-Tamam kıymatlım Borç verirz ama sana demir haç nişanesi ,birde Kiliseye üye yapalım al parayı.
hepsi üyedir kiliseye belgeli tespitli inkar edenin ,Tarih anlını karışlar.

Fatih n’yaptı ? Fener patrikanesini neden kapatmadı ? Hoş görüsündenmi? Okadar hoş görülü idiyse neden ayasofyayı camii ye çevirdi?

Demekki hoş görüsünden değil, neden peki?
Patrikane ozamanın Vatikan nezdinde öneme sahip tek ve üstün mercii, Hıristiyanların en keskin meshep savaşlarının neticesi bir yer.
haçlıyı nasıl dize getirecek ? oradaki adamı kafalıyarak ve kontrol altına alarak, ben buna deha derim ben buna devlet adamlığı derim. evliyalık falan değil bu(Fatih evliya değildir karıştırmayın)

o dönemde dervişlerin alayı miskin tekkelerinde haşerat öldürmekle çorba içmakle meşkul.

Osmanlı Ticarette Ahi evran teşkilatını kaldırdı bitti kaldırmasaydı bitmezdi.(ekonomi)

Haçlı Karlofça’da yüz bulunca saldırmaya ve gagalamaya başladı. Bir başlık açmıştım kimse bişiy yazmadı -Bakii hocadan başaka- 16. yy sonlarına doğru batının Doğu medeniyetlerini sollamasındaki sır nedir dedik. Gıkı çıkmadı kimsenin.(hani osmanlı aşkı toz konduramıyoz ya)
Sır teknoloji , rönesans vs... değildir. Batıda Emperyalist hareketlenmeler başlamıştır aslında. Girdiği yada girmek istediği yere dejenerasyon ve 5.kol tabir edilen ajanlar vasıtasıyla kimi dergahta şeyh , kimi bergahta Demegok olmuş karşımıza çıkmıştır. Ve topyekün akıllı ve sinsi çalışmalr neticesinde İş Kuzay afrikada,orta doğuda, hindistanda, Anadolu çığrından çıkmıştır. (Aynı batılı Afrikada ateşlibir özgürlükçü, hindiztanda handu,arabistanda müslüman,)

Çanakkale savaşını kazandıkmı zannediyorsunuz? Gülerim kahkahalarla.
Sadece haçlının istanbula girişi ertelenmiştir, iki sene sonra yine ingilizler istanbulu işgal etmişlerdir ee hani geçilmez çanakkale? Olan mehmetçiğe oldu.

Diyorki tarih kayıtları
16.yy sonlarına doğru yüksek zatlardan birine , diğeri dert yanıyor
-Yahu adamlar geliyor körmüsünüz.
Zat da diyorki
- devlet ve milletin kudreti büyüktür...
Halbuki nedevlet kalmış ne millet.

Bundan sonraki sonuç malumunuz...

Gelelim asrımıza yani 21. yy

Turksh Delight bir oryantalizm terimidir, evet, bizim oryantalizmden anladığımız ve anlamalarına müsade ettiğimiz bu, tabi lokum diyince aklınıza meşhur –Hacı Bekir- gelmesin. Türk kızlarına taktıkları bir lakap.(Bu vahabi araplarına benzemeye çalışmanın bir sonucudur). Avrupa n’yapıyorda bizim içimize girip Misyon dedikleri hıristiyanlaştırma propagandalarını başarı ile yerine getiriyor?
Neden?
Mevlana nın mesnevisini alıp ona bir 4. cilt ekleyip ney ve saz caz alemini eklettiklerini biliyormusunuz? Yani Mevlanayı boyayıp bize satıyorlar
Neden batılı Mevlana üstünde yoğunlaşıyor?
Hümanist mi? Mevlana hümanist değildir. İnsan sevgisi değildir onun telaşı “Allah rızasıdır”.
Batı bilmiyormu neden şebi aruz törenlerine katılıyorlar? Ritüel geliyor çünki reiki vari olduğu için. 

Biz n’yapıyoruz?

İngiliz Thomas More bir hümanisttir işimize yararmı?
Alamn Ulrich von Hutten hümanisttir işimize yararmı?
Fransız Jean Jaures hümanisttir işimize yararmı?
İtalyan Leon Battista Alberti hümanist ve rönesans sanatçısı işimize yararmı?
Platon?
Ariso?(Yoksa sadece bulaşık makinesi markasımı?)

Hayır yaramaz. bize kafirin yaptığı haramdır veyahut beğenmeyiz okumadan dinlemeden.


Avrupa İbni Rüşt sayesinde Aristoyu anlaya bilmiştir desem ne dersiniz,ben ilk öğrendiğimde pes dedim.
Bizde Mevlanayı batılıdan öğrenmeye çalıştık ve öyle öğretiyorlar merak etmeyin.

İbni Rüşt kafirmi öldü yoksa kurtuldumu? Bizim ilgilendiğimiz sadece bu.
Yeryüzünde Put peresliği kaldırıp Ulül azm Olarak ve direk savaş emri almış bir peygamberin ümmetiyiz.değilmi?
Aynızamanda Bizim peygamberimiz İlahiyat Terminolojisinde “Özgürlüklerin Peygamberi” olarak tanımlanmazmı?
Peki neden Gökler üstü Tek olan Allahın Avukatlığını yaparız söz konusu bir başkasının iman ve itikatı olunca?

Buraya yazıdıklarım içinde konuyu saptırmayacak sorularınızı bekliyorum.
Devam edicem.
 
Katılım
26 Nis 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Ayrıntılara takılmadan düşünürsem (konuyu saptırmama uyarısına binaen) genel hatlarıyla hemfikiriz; hem hatalarımızda hem de gerekliliklerimizde.. Bir de yukarıda dikkat çektiğim hakim güç meselesine işaret ederek nasılını söylesen?
 
Katılım
26 Nis 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

ferahsan' Alıntı:
Peki şartları ne etkileşimin? Hakim gücün değerlerini aktarması.. Adamlar şakır şakır aktarıyor, ister oryantalizm deyin ister başka bişey.. Diyorum ki; mesela eskiden dini ilimlerin kendisi dinken, şimdi sadece din hakkında bilgi üretiyorlar.. Neden?
Merak ediyorum Mehmet Baki ne buyurur bu konuda?
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

esselam;

ferahsan' Alıntı:
Batı'yı tanımak zorundayız
Ferahsan muhterem; bir ağabeyim -ki kendisi edebiyattürkiye azasıdır :)- şöyle buyurmuştu evvel eyyamda. (kanaatimce pek vakti yok zira nazarım kendisine tesadüf etmemekte...)

batı dediğimiz bir urgan. bir ucunda "discours de la methode" (descartes), diğer ucunda "against method" (feyerabend). düğümlendi kaldı. başta "insan insanın kurdudur" diyen bacon, hobbes efendiler'in nesli, asrımızda "insan ne ola ki" diyerek insanı insana cehennem farzeden sartre efendinin nesline kavuşarak devranı tamamladı. beşeriyet tarihinde cerahat dolu bir bombe yapan "modern", beşeriyetin günahını yüklenen masum çocuğu oynamaktan geri de durmadı. asıl merak ettiğim bu gordion düğümünü hangi iskender çözecek.

canına yandığım dedem korkut, cânım korkut! bilen biliyor dahi söylüyor:

"sarb yöririken kazılık atı
namerd yigit bine bilmez,
binince binmese yeğ.

çalub keser uz kılıcı
muhannatlar çalınca çalmasa yeğ.
çala bilen yigide okıla kılıcdan bir çomak yeğ."

ister "adalet mülkün temelidir" ile izah edelim bu hakimane sözleri ister "asa yı musa (a.s.)" ile; bir medeniyetin insaf ve inisiyatifi ile hiza veriyor ecdad buyruğu.
baki selamlar....
 
Katılım
26 Nis 2007
Ynt: Batı ve islam - İslam ve batı

Peki düğümlü ama yine de gücü elinde tutan Batı'ya karşı sunduğunuz düğümsüzlük örneği nedir?