Dücane Cündioğlu

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#1
Dücane Hoca'nın fikriyatlarını paylaşıp üzerlerine tefekkür edelim istediğim bu bölümde, takipçisinin forumda bolca olduğunu düşündüğümden yalnız kalmayacağımı umuyorum :)
buyursunlar efendim.... :)

"Başkalarını önemsemek, başkaları adına konuşup hareket etmek, hep başkaları oldukça hareket etmek sanıldığının aksine önemsemeyi de hareket etmeyi de önemsizleştirir."
( Cenab-ı Aşka Dair sy. 121)

ne buyurmuş üstâdım, ne düşmüş payımıza??
 

ecrin

Başka bir seyyareden gelmiş gibiyim.
Katılım
13 Nis 2008
#2
Ynt: Dücane Cündioğlu

Hepimizin mayasında aynı nefes olduktan sonra,bi kere hepimize aynı maya üflendikten sonra kimsenin kimseyi önemsemesine lüzum var mı ki?? Âdemoğlunun tamamı aynıdır demiyorum amma aynı mayaya kimimiz yoğurt çalmışız,kimimiz hamur,kimimiz de kokutmuşuz.Fark burada.
 
Katılım
27 Eki 2007
#3
Ynt: Dücane Cündioğlu

kimse sahip olmadığını terkedemez dücane bey demiş karakutu sitesinde okumuştum
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#4
Ynt: Dücane Cündioğlu

hocamın kelamından idrak kabıma damlayan katre şudur ki; hocam burada ihlas ve riyaya değinmiş kanımca. yapacağım eylemin başkalarının gördüğü anlara getirilişi.. farz-ı misal gayet günlük bir olay gelir aklıma. bir evde bulaşıklar beklerrr beklerr öğle geçeer ikindi geçer akşam olmaya yüz tutarr apartmanın kapısından tıkırtılar gelmeye başlar eyvah babam ! çocuk geçer bulaşık başına.. de evladım madem yıkayacağıdın ne demeye yapmaz idin sabah beri.. derim ben. babanın mı görmesi önemliydi orada yoksa eylemin gerçekleştirilmesi mi? bu çok sıradan oldu elbet daha derinlikli örneklendirilecek olur ise; insan fikrini eylemine dökmelidir ve bu eylemini gerçekleştirdiği camiada yalnızca kendisi ile hemfikirse dahi kendisi kalabilmelidir.çıkarımında bulundum.herkesin siyah giydiği ortamda beyaz seven insanın beyazına inatla sarılabilmesi lazım gelişi.. geldi aklıma. ... eylemlerimiz.. onları savunduğumuzdandır, başkaları beğensin diye değil. yoksa bu riya olur. eğer eylem, başkası önemsenerek hasıl-ı kelam "göstere göstere" olur da sağın verdiğini sol görürse; en başından beri önemsediğimiz şey, yaptığımız eylemin kökünü oluşturan doğrularımız değil insanlardır. netten test çözmek yerine msn açmış insan kişisinin babası odadan içeri girince aniden diğer sayfaya geçmesi ve test çözer taklidi yapması babasını önemsediğindendir testi çözdüğünden değil.. test çözmek isteyen msni kapalı tutar vesselam.. gibi örnekler geldi aklıma.. bu açılır da açılır :)
maya-dem'ler değil Maya Veren düşünülerek "hal" olunmalı vesselam :) anladığım nacizane :)
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#5
Ynt: Dücane Cündioğlu

hamza kutluay' Alıntı:
kimse sahip olmadığını terkedemez dücane bey demiş karakutu sitesinde okumuştum
buyurun açın hocam :)
 
Katılım
27 Eki 2007
#6
Ynt: Dücane Cündioğlu

NuN' Alıntı:
buyurun açın hocam :)
kimse sahip olmadığını terkedemez sözünden benim anladığım en basitinden düşünürsek zengin olursam şöyle şöyle davranıcağım zenginler neden böyle davranmaz ki sen zenginliğe sahip misin ki zengin olmadan terk edeceğin şeylerden bahis açıyorsun ben böyle anladım yorumları bekliyorum
 

Dil-şâd

Benim tedbirim, Sen'in takdirinden küçüktür.
Katılım
11 Eyl 2006
#7
Ynt: Dücane Cündioğlu

Aynı yazıda benim de altını çizdiğim cümle buydu:

"Önce aklını kavra, aklında ve aklınca kavra ki sonra aşk bineğiyle yârin yanına çıkmaya, cemalini görmeye kudretin ola."
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#8
Ynt: Dücane Cündioğlu

hamza kutluay' Alıntı:
kimse sahip olmadığını terkedemez sözünden benim anladığım en basitinden düşünürsek zengin olursam şöyle şöyle davranıcağım zenginler neden böyle davranmaz ki sen zenginliğe sahip misin ki zengin olmadan terk edeceğin şeylerden bahis açıyorsun ben böyle anladım yorumları bekliyorum
kimse sahib olmadığını terk edemez zira zaten biz kimseler.. hiç bir şeye sahib değilizdir. Sahib vardır, Tektir, her şeye Sahibdir, bize.. sahib olduğunu sandıklarımıza.. der bir aciz nun :)
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#9
Ynt: Dücane Cündioğlu

Dil-şâd' Alıntı:
Aynı yazıda benim de altını çizdiğim cümle buydu:

"Önce aklını kavra, aklında ve aklınca kavra ki sonra aşk bineğiyle yârin yanına çıkmaya, cemalini görmeye kudretin ola."
ne olduğumuzu ne kadar olduğumuz bilinciyle kendimizi abartıp gurura düşmeden anlamaya çalışmak mıdır hocam?
 

ecrin

Başka bir seyyareden gelmiş gibiyim.
Katılım
13 Nis 2008
#10
Ynt: Dücane Cündioğlu

Malum akıl tasnif edilirken,bir aklı-ı meâş,bir de akl-ı mead diye ayrılmış.Akl-ı meâş tamamen arzuların yerine getirilmesi,dünya hayatı için tedbir alan akıldır.Manevi meselelere kafa yoran,onları çözen ,gönül sahibi olan akıl,akl-ı meaddır.Aşk bahsinde, aklı alıp kavanozlara istif edip tamamıyle gönülden ibaret kalmak gerekirmiş gibi gelir çoğumuza.Amma velakin aşksız akılın ziyanı yoktur fakat;akılsız aşk'ın cemâle vuslatının da mümkünâtı yoktur.Kelle koltukta çıkılmaz yârin karşısına. Gönülü hem kör hem sağır bırakmaktır bu.
 

Dil-şâd

Benim tedbirim, Sen'in takdirinden küçüktür.
Katılım
11 Eyl 2006
#11
Ynt: Dücane Cündioğlu

"Önce aklını kavra, aklında ve aklınca kavra ki sonra aşk bineğiyle yârin yanına çıkmaya, cemalini görmeye kudretin ola."

NuN' Alıntı:
ne olduğumuzu ne kadar olduğumuz bilinciyle kendimizi abartıp gurura düşmeden anlamaya çalışmak mıdır hocam?
Nasıl kabul edersek...
Hiç şüphesiz akıl insanoğluna verilmiş en değerli hediyedir. Bu çerçeveden baktığımızda aklı kavramak, onu nefse hitap eder bir vaziyetten uzak tutmak olmalıdır. Nefse hitap etmeyen, onun hizmetkarlığını yapmayan akıl da Hak yolunda açamayacağı kapı bulunmayan bir anahtardır kanaatimce. Bu cümledeki "aşk bineği" bizim arzu ettiğimiz kapıyı açmamıza vesile olacak olan anahtar yani aklımızdır. Kudret ise o anahtarı doğru kullanmayı bilmektir.
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#12
Ynt: Dücane Cündioğlu

Allah'ın verdiği zamanı iyi değerlendirmek gereklilik ise bunu bize düşündüren şey akıldır, saati kurmayı, tetikte uyumayı, gidilecek ve yapılacakları önemsemeyi akıl ile yaparız. eğer bu saat kurulmamış ise sen bindiğin otobüste geç kaldığın yere yarım saat geç kalmışken terler döksen de ne fayda.. o saati sana kurdurmayan nefsindir uyu uyu çalışma der öyle de fısıltıyla der ki Allahım duyamazsın.. kınamayacaksın başkasını budur anladığım bu nedenle. kınarsın başına gelir aklının gördüklerini nefsin perdeler ne saat kurulur ne ders çalışılır. çok güzel önüme tablo gibi serildi bugün bu durum.

Dil-şâd' Alıntı:
Nefse hitap etmeyen, onun hizmetkarlığını yapmayan akıl da Hak yolunda açamayacağı kapı bulunmayan bir anahtardır kanaatimce. Bu cümledeki "aşk bineği" bizim arzu ettiğimiz kapıyı açmamıza vesile olacak olan anahtar yani aklımızdır. Kudret ise o anahtarı doğru kullanmayı bilmektir.
hayat içinden örnekle girdim bahse; o hal dahi bu nefse râm oluş gibi geldi. Allah cc. aklımızı başımıza devşirsin !
güzel cümleniz için teşekkürler
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#13
Ynt: Dücane Cündioğlu

ecrin' Alıntı:
Aşk bahsinde, aklı alıp kavanozlara istif edip tamamıyle gönülden ibaret kalmak gerekirmiş gibi gelir çoğumuza.Amma velakin aşksız akılın ziyanı yoktur fakat;akılsız aşk'ın cemâle vuslatının da mümkünâtı yoktur.Kelle koltukta çıkılmaz yârin karşısına. Gönülü hem kör hem sağır bırakmaktır bu.
yapılanlar bir bilinç açıklığı ile yapılmalı, körükörünelik, araşırıp sindirmemek, öyle görüldüğü için yapılması.. değil de. insanın çabasıyla kendi harcına katmaya çalıştığı onla ilgili araştırdığı halet efdaldir. anladığım kelamlardan. ne buyurursunuz hocam?
 

ecrin

Başka bir seyyareden gelmiş gibiyim.
Katılım
13 Nis 2008
#14
Ynt: Dücane Cündioğlu

Şimdi hocam toparlayacak olursak;akıl elbette ki mükellefiyetlerimizin birinci şartı olarak mutlaka herkesin devreye sokması icap eden bir unsurdur.Aklı inkar etmek deliliktir.Fakat aklın her şeye yeteceğini zannetmek daha büyük deliliktir.İşte mesele bu.
Akıl uçağın pisti gibidir.Uçağa bindin.Belli bir müddet pistte gider sonra tekerleklerini pistten kaldırır ve uçmaya başlar.O pist olmasa uçamaz.O hızı kazanacak uçmak için.İşte akıl pist gibidir.Bir müddet seni götürür.Yani akıl olmadan uçamazsın.Amma eğer akla vedâ etmezsen de toprakta (pistte) kalırsın.Yani uçmak istiyorsan; kalkış yapabilmen için akla ihtiyacın var,sonrasında ise gönüle.Buradaki vedâ etmekten kastım da önceliklerin yerini değiştirmek. Önce aklının sesine sonra yüreğinin sesine kulak vereceksin ama hiçbir zaman ikisinden birini susturmayaksın.
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#15
Ynt: Dücane Cündioğlu

güzel teşbih oldu hocam. Kuran'ı Kerim'de "orta yol" üzere olmaktan bahsedilir her şeyin ortası efdaldir hani. her konu için ortası nı seçeceksin, aşırılıktan uzak.
benim akıl şu an toparlanmadı bundan gayrı :)
 

ecrin

Başka bir seyyareden gelmiş gibiyim.
Katılım
13 Nis 2008
#16
Ynt: Dücane Cündioğlu

Teşbih bana ait değil.Ömer tuğrul İnançer Hocanın bunu belirteyim de başım belâya girmesin :)
 
Katılım
18 Mar 2009
#17
Ynt: Dücane Cündioğlu

Ne olsun be evlat emaneti gezdiriyoruz işte..Güzel bir cümle,hemde aldrıişsız bir tavırla söylendiği,kişiliğin nasılda tecrid edildiğini en ibret-nüma bir şekilde ifade eden bir cümle...
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#18
Ynt: Dücane Cündioğlu

güzel bir cümle hakikâten..

devam edelim..

*Yaşamın amacı, yaşamın anlamıdır.
Amaç yoksa, anlam da yoktur.

*İtaat ve ibadet, özü itibariyle yaşama bir anlam verme etkinliğidir. İnsan, boyun eğmek suretiyle özgürlüğünü kazanır. Çünkü boyun eğmek suretiyle yaşama anlamını verir; bağlanmak ve bağımlı olmak suretiyle...

soru
özgürlük nedir sizce?
 

Dil-şâd

Benim tedbirim, Sen'in takdirinden küçüktür.
Katılım
11 Eyl 2006
#19
Ynt: Dücane Cündioğlu

NuN' Alıntı:
soru
özgürlük nedir sizce?
Gâh aidiyet duygusundan yoksun olmak gâh aidiyetinin farkına varmak.
 

NuN

مَنْ طَلَبَ العِلْمَ كَانَ كَفَّارَةً لِ&#160
Katılım
6 Nis 2009
#20
Ynt: Dücane Cündioğlu

aidiyetimizin farkına varmamız gereken merci TEK.
ait olmadıklarımızı konuşalım mı??

anam babam sana feda olsun Ya Resullallah demiş sahabe efendilerimizden birisi.. Hak olmayan bir şeyde diretiliyorsa aile efradınca çocuğa, ben sana ait değilim Allah cc a aidim demek de Hak olsa gerek değil mi hocam? bunu aileyi de kırmadan yapmamız gerek diye düşünüyorum velâkin nasıl olacak yaklaşımımız?

sizce özgür müyüz yeterince peki? Aitliğimizi bildiğimizden ait olmadığımızı da bildik bir kısım.. fakat bu bizi özgür kıldı mı? biz Ait Olduğumuz'u bildik de diğer zevat bilemedi diye özgürlük alanım çok fena kısıtlanıyor benim bu nasıl özgürlük?!
aile misaldir. okul hududu da oraya cuk diye oturur vesselam !
 

Konuyu şu anda okuyanlar : (Users: 1, Guests: 0)

Giriş yap