Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

Vallahi onu bunu bilmem...
yüreği dokunanları öğrendim.Çoğunun yüzünü görmediğim ismini bilmediğim halden anlayanların olduğunu öğrendim....En önemlisi baki hoca verdi bana...
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

adlena' Alıntı:
Burası derya gibi hele derinlere indiginde cevher kaynıyor adeta .
Büyük batıklara da rastlıyorsun elbette.
Adlena hocam , eskileri arada karıştırıyorum.O zamanlar çok masumduk.Tüm sevgileri birbirine karıştırır.Yüreğimiz de taşıyamadığımız zaman akar giderdi.Zaten bir cezve su idik o zamanlar.Büyük kazan su olurduk sevgiyi taşırdık yüreğimiz de.(ne kadar su oldun de hala bir cezve suyum )Bazen hikmet dolu sözler çıkardı ağızdan.İnsanın kendi yazdıklarından bile bir şeyler öğrendiğini gördüm burada.
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

öğrenmek demeyelim de tecrübe etmek diyelim. dilin başa bela olduğunu feci şekilde tecrübe ettim.
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

mehmet baki' Alıntı:
öğrenmek demeyelim de tecrübe etmek diyelim. dilin başa bela olduğunu feci şekilde tecrübe ettim.
Haklısın hocam tecrübe ettim diye değiştiriyorum.
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

öğrenmek ile tecrübe etmek iki farklı kavram kabul.neden öğrendim değil de tecrübe ettim olarak değiştiriyorsunuz? insan kendi yazdıklarından da aradan yıllar geçtikten sonra bir şey öğrenemez mi? farkı açıklarsanız öğrenmiş oluruz efenim.

saygılar...
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

divandan bir şey öğrenmedim manasında demedim. muradım şu idi: "bülbülün çektiği dili belası" sözünü biliyordum, işitmiştim ve kullanır idim lakin tecrübe etmek bu mahfil üzerinden vaki oldu. kötü manada değil elbette. netice bu tecrübede bir şey öğretti. tabii öğrenilen şey ile amel meselesi ayrı mevzu. :)
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
Ynt: Edebiyat Türkiye'de kimden ne öğrendik?

mehmet baki' Alıntı:
divandan bir şey öğrenmedim manasında demedim. muradım şu idi: "bülbülün çektiği dili belası" sözünü biliyordum, işitmiştim ve kullanır idim lakin tecrübe etmek bu mahfil üzerinden vaki oldu. kötü manada değil elbette. netice bu tecrübede bir şey öğretti. tabii öğrenilen şey ile amel meselesi ayrı mevzu. :)
şimdi anladım üstad.eyvallah !
 

Semender

❤️Adem'i Âdem yapan üç harf beş noktadır ❤️
Katılım
29 Tem 2018
Öyle bir şey öğrendim ki Allah'la aramızda kalsın ... Dillere,gözlere düşmesin.
 

Semender

❤️Adem'i Âdem yapan üç harf beş noktadır ❤️
Katılım
29 Tem 2018
Bizleri Sırr'a ulaştıran merak iyidir gerisi vesairedir...
 

Hikmet

Terliklerimle...
Katılım
16 Eyl 2009
Kimden ne öğrendim gibi değil de (ben de öyle estikçe nereye olsa yazmaya başladım) hepiniz birmişsiniz gibi geliyor. Yani mesela şimdi @Dilhun giriş yapmış ya @evla gibi. @adlena yazıyor ya @Mina da yazsa farketmeyecek. Ha @UluğBey yazmış ha @mehmet baki. Ekmek ha bakkalın olmuş ha Cabaret de Paris'nin. Ama bunu saygısızlık etmek için söylemiyorum, edebiyattürkiye bir olmuş. Bence bu güzel bir şey.
Mesela şimdi ben yazdım ya, işte ben yazmışım gibi oluyor, sizler gibi olmuyor çünkü bir olamıyorum. İğretilik var bende. Genel olarak. İlden ayrıksı derdi annem olsa.
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
Aidiyet duygusundan kaynaklanıyor...yetiştirilme tarzı.sen ne kadar ayrı dursan da içinde @Hikmet ailedensin:)
Kafana estikçe istediğin yere yaz ...dışarda dolandıkça burası ve burada ki herkes içim oluyor.çoğu zaman akıl melekelerimi koruyor.:)
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
Kimden ne öğrendim gibi değil de (ben de öyle estikçe nereye olsa yazmaya başladım) hepiniz birmişsiniz gibi geliyor. Yani mesela şimdi @Dilhun giriş yapmış ya @evla gibi. @adlena yazıyor ya @Mina da yazsa farketmeyecek. Ha @UluğBey yazmış ha @mehmet baki. Ekmek ha bakkalın olmuş ha Cabaret de Paris'nin. Ama bunu saygısızlık etmek için söylemiyorum, edebiyattürkiye bir olmuş. Bence bu güzel bir şey.
Mesela şimdi ben yazdım ya, işte ben yazmışım gibi oluyor, sizler gibi olmuyor çünkü bir olamıyorum. İğretilik var bende. Genel olarak. İlden ayrıksı derdi annem olsa.

Rumuzunu değiştirdin diye eğreti mi duruyor zannediyorsun kendini efe ? Sen divandansın. Öyle olmasa kutsal topraklarda gönlün bizi hatırlamazdı.

Selam sana kardeşim.
 
Katılım
26 Nis 2007
Rumuz değişene kadar ben efe'yi er kişi sanıyordum. O da bayağı divandandı.
 

EnesBey

NesBey
Katılım
28 Ara 2007
Yine adìm gecmemis aa olmaz ki qma bi kere de sasirtin beni ben de en az zeki müren kadar ince ruhluyum cok alinirim böyle seylere aslinda efe kimdi
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
elbette birçok kişiden birçok şey öğrenmişimdir 14 yıldır. en son @adlena ile bir şey daha öğrenmiş oldum.her ne kadar burayı benimsemiş olsa da bir kişi bir sabah girmemeye karar verince olay bitmiş oluyor.tıpkı diğer binlerce üye gibi. mesela @mehmet baki abi bir gün ansızın kaybolmuştu aylarca merak ettik acaba iyi midir kötü müdür?nerdedir ne şekildedir diye. ansızın gelmemeye karar veren bir sürü de insan var.yani sıkıntı divana yazı asılıp asılmamasında değil aslında.yıllarca okuduğun suretini bilmediğin ama sevdiğin birinin ansızın ortadan kaybolmasıyla oluşan rahatsızlıklık hadisesi. misal @adlena abimiz giderken ben "6 ay yokum" dese deriz ki kendisi afiyettedir sıkıntı yok. ama bu şekilde insan "acaba bir sıkıntı mı var?"diye dertleniyor. üzücü bir durum vesselam.

selamlar.