Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Katılım
25 Ağu 2010
#1
İslama alternatif bir dünya dini, Allahsız, peygambersiz ve şeriatsız modern bir din algısı oluşturma çabası... Tarikatçılara "molla" diye hor bakan her hor bakarın "büyük sufi" diyerek yere göğe sığdırımadığı bir insan Mevlana.

Gerek ihtifallerinde, gerekse takdim tarzında islama hiçte uymayan ama mış gibi görünen yeşil bir düşman bence.
 
Katılım
30 Ocak 2010
#2
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Başkalarının O'nun hakkındaki nazarına değil, O'nun kendisi hakkındaki nazarına itibar etmek lazım:

MEN BENDE-İ KUR'ANEM EGER CAN DAREM
MEN HÂK-İ REH-İ MUHAMMED MUHTAREM
EGER NAKL KUNED CÜZ İN KES EZ GÜFTAREM
BİZAREM EZ U VEZ AN SUHEN BİZAREM...

(Ben, bu can tende oldukça Kur'an'ın bendesisiyim. Ben Muhammed'in ayak bastığı yolun toprağı olmakla hürriyet kazanmışım. Eğer birileri beni bu hâlimden başka bir hâlle tarif ederse, o tariften de şikayetçiyim o kimseden de şikayetçiyim.)
 
Katılım
27 Ara 2005
#3
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.


Yusuf Yurt' Alıntı:
İslama alternatif bir dünya dini, Allahsız, peygambersiz ve şeriatsız modern bir din algısı oluşturma çabası... Tarikatçılara "molla" diye hor bakan her hor bakarın "büyük sufi" diyerek yere göğe sığdırımadığı bir insan Mevlana.


Gerek ihtifallerinde, gerekse takdim tarzında islama hiçte uymayan ama mış gibi görünen yeşil bir düşman bence.
biraz daha açar mısınız düşüncelerinizi? söylediklerinizin, tespitlerinizin mesnedi nedir?
 
Katılım
24 Eyl 2007
#4
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Benim de rahatsız olduğu bir çok nokta var. Hz.Pir'den bahsederken babalarının oğluymuş gibi konuşuyorlar (vakti zamanın da haddimi aşarak ben de o hataya çok düşerdim Allah razı olsun her uyarandan) haberler de, sosyal medya da,ne kadar Hz.Mevlana'nın "aşk" konusu işlenirken.beni rahatsız eden "normalleştirmeye,basitleştirmeye,sıradanlaştırmaya"(tabi ki böyle bir şeye güçleri yetemez) çalışıyorlar.hoşgörü kavramının artık hoşgörülemez hale getirmeleri.Canlarının çektiği gibi yansıtmalarından ciddi rahatsız duyduğumu belirtmek isterim. Yusuf Kurt'da sanırım Bablardan bahsetmeye çalışıyor.babları okumaya bile takat getiremezsiniz. Dini bilmeyen ciddi bir bölüm var biz de öğrenmedik velakin en azından çabalıyoruz.bu dini bilmeyen ve ruhunun ve kalbinin aç kısımlarını ne yazık ki yanlış inançlarla dolduran insanlara malzeme edilmeye çalışılıyor gibi.Rahatsız olunması gereken bir konu .
 
Katılım
25 Ağu 2010
#5
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Öncelikle şunu belirteyim ki başka platformlarda tartışmaya açamadığım bu konuyu sizin gibi değerli arkadaşların fikirlerine güvendiğim için burada açmayı uygun buldum. Yoksaki kısır tartışma değildir murdım. Sizin düşünceleriniz benim için önemli.

Mesnedim yoktur (klasik manada). Mesnet kendi gözlemlerim. Mevlananın kendisiyle problemli değilim. Benim mesnedim onu bize sunan kişilerin evvela kendileri ve sunma biçimlerindeki çelişkilerdir. Bir kere gördüğüm kadarıyla sema gösterisi yapanlar gerçekte sofi değiller. Bu işi kültürel bir etkinlik, entelektüel bir meşgale yahut bir çeşit sahne gösterisi olarak yapıyorlar. Yani orada yapılan Alllahı zikretmek değil, bir tiyatro gösterisi. Yoksa binlerce seyirciye "gelin benim zikrimi izleyin" diyen bir tarikat kolu olmamıştır daha. Kaldıki böyle bir istek ihlasa aykırıdır.

Onu bize takdim eden kişilerse ekseri islamın farz derecesindeki emirlerini bile (başörtüsü gibi) ciddiye almayan zevattan. Anlatılara bakılırsa Hz peygamberin asın, Hz Ömerin kesin, Hz Alinin kellesini vurun dediği bir "öğretiyi" Mevlana gökten yere indirip ehlileştirmiş ve insanileştirerek biz insanlığa doyumsuz bir ruhi tatmin aracı olarak sunmuş?
 
Katılım
24 Eyl 2007
#6
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Hocam daha neler var neler.elmas çamura düşürülse de yine elmastır, değerinden bir şey kaybetmez.Sadece bu gösteriler hiç bir tarikat ehli tarafından onay verilmez velakin "taklitle başlar" desturu ile ses çıkarılmaz. en azından 100 kişi için de bir kişi merak edip araştırmaya başlasa muhakkak ki aslına ulaşılacağına inandığını düşündüğüm için ses çıkarılmadığını düşünüyorum(belki de çok yanılıyorum,üstadlar doğrusunu anlatır).süslü şovların arkasın da koca bir derya var.kimileri oyunları ile uğraşır kimileri de "ehli" olur Allah bizlere de ehli olmayı nasib etsin.(amiiin)
 
Katılım
24 Eyl 2007
#7
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Ve işin daha ciddi kısımları vardır ki o konulara girmek de bizim haddimiz değil.ama şunu belirtmek isterim ki tarikat kişilerin meşrebine göre farklılık gösterir ve muhakkak ki nasib meselesidir.
 
Katılım
27 Ara 2005
#8
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Yusuf Yurt' Alıntı:
Öncelikle şunu belirteyim ki başka platformlarda tartışmaya açamadığım bu konuyu sizin gibi değerli arkadaşların fikirlerine güvendiğim için burada açmayı uygun buldum. Yoksaki kısır tartışma değildir murdım. Sizin düşünceleriniz benim için önemli.

Mesnedim yoktur (klasik manada). Mesnet kendi gözlemlerim. Mevlananın kendisiyle problemli değilim. Benim mesnedim onu bize sunan kişilerin evvela kendileri ve sunma biçimlerindeki çelişkilerdir. Bir kere gördüğüm kadarıyla sema gösterisi yapanlar gerçekte sofi değiller. Bu işi kültürel bir etkinlik, entelektüel bir meşgale yahut bir çeşit sahne gösterisi olarak yapıyorlar. Yani orada yapılan Alllahı zikretmek değil, bir tiyatro gösterisi. Yoksa binlerce seyirciye "gelin benim zikrimi izleyin" diyen bir tarikat kolu olmamıştır daha. Kaldıki böyle bir istek ihlasa aykırıdır.

Onu bize takdim eden kişilerse ekseri islamın farz derecesindeki emirlerini bile (başörtüsü gibi) ciddiye almayan zevattan. Anlatılara bakılırsa Hz peygamberin asın, Hz Ömerin kesin, Hz Alinin kellesini vurun dediği bir "öğretiyi" Mevlana gökten yere indirip ehlileştirmiş ve insanileştirerek biz insanlığa doyumsuz bir ruhi tatmin aracı olarak sunmuş?
meseleye bu cihetten bakıp, taklit edenden ötürü (nasıl bir taklitse bu) taklit edilene mi kem söz söylemeliyiz? Mevlana'yı anma bahanesiyle sizin deyiminizle "tiyatro" gösterilmesi Mevlana'nın bir kusuru mudur? ilk iletinizden sonra sizden,Mevlana'nın fikri yönüyle ilgili bir tenkit gelecek diye merakla bekledim. tevafuktur ki daha bugün mesnevi şöyle bir elime almış idim. konunuzu görünce de acaba Mevlana'nın düşünce dünyası hakkında popüler bilginin arka planı hakkında malumat mı verilecek diye dikkat kesilmiştim.

Mevlana'nın "gel" ifadesi ile başlayan meşhur ifadesi ile , Hz Peygamber (SAV)'in yakın çevresindeki tüm insanlara yaptığı daveti arasında nasıl bir fark vardır? ya da var mıdır ?kendisine türlü işkenceler eden insanlara dahi kucak açan bir peygamberin ashabı olarak bu tarz bir düşüncenin benimsenmesi midir sıkıntı? acep önderinin gayrimüslimlere,kendisine düşmanlık edenlere gösterdiği hoşgörünün bir miktarına sahip olmayan insanlarda mı sıkıntı merak ediyorum.

velhasılı kelam, dikkat kesilmemiz gereken zevat, Mevlana'yı anlamadan Mevlana şaklabanlığı yapanlar mı yoksa Mevlana'nın kendisi mi?

cahil hissediyorum kendimi Mevlana hakkında, vereceğiniz her türlü malumata muhtacım vesselam !

ayrıca kardeşim Rah-güzar'ın verdiği dörtlük oldukça manidar geldi bana ve konuya "cuk" diye oturdu sanki.

Selam!
 
Katılım
25 Ağu 2010
#9
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.



Hocam elhak, Mevlana Mevlanadır. Ama Mevlana Mewlana değildir. Benim sorunum üzümle bağcıyla işim yok. Ben üzüm yeyip çıkacaktım.

Mevlanayı okumuşluğum yoktur. Ama büyük bir islam alimi olduğunu hemen hepimiz biliriz. Bu islam alimine giden yola birilerinin yılan akrep döktüğünü düşünüyorum. Benim derdim bunlarla.
 
Katılım
20 Nis 2008
#10
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Yusuf Yurt' Alıntı:
Onu bize takdim eden kişilerse ekseri islamın farz derecesindeki emirlerini bile (başörtüsü gibi) ciddiye almayan zevattan. Anlatılara bakılırsa Hz peygamberin asın, Hz Ömerin kesin, Hz Alinin kellesini vurun dediği bir "öğretiyi" Mevlana gökten yere indirip ehlileştirmiş ve insanileştirerek biz insanlığa doyumsuz bir ruhi tatmin aracı olarak sunmuş?
ben burayı tam anlamadım , eğer anladığım cihetten yorum yaparsam kiminizi kızdırabilirim şühesiyle emin olmak istedim burayı biraz daha açarmısınız.

evla' Alıntı:
Hocam daha neler var neler.elmas çamura düşürülse de yine elmastır, değerinden bir şey kaybetmez.Sadece bu gösteriler hiç bir tarikat ehli tarafından onay verilmez velakin "taklitle başlar" desturu ile ses çıkarılmaz. en azından 100 kişi için de bir kişi merak edip araştırmaya başlasa muhakkak ki aslına ulaşılacağına inandığını düşündüğüm için ses çıkarılmadığını düşünüyorum(belki de çok yanılıyorum,üstadlar doğrusunu anlatır).süslü şovların arkasın da koca bir derya var.kimileri oyunları ile uğraşır kimileri de "ehli" olur Allah bizlere de ehli olmayı nasib etsin.(amiiin)
Folklorik zenginlik adına katılıyorum yazdıklarınıza.
UluğBey' Alıntı:
Mevlana'nın "gel" ifadesi ile başlayan meşhur ifadesi...
Şu meşhur "neolursan ol vs.." beyit numarası nedir ben mesnevide bulamıyorum... ;)

Evvece bu divanda bu konu ile alakalı tarıştığımı hatırlıyorum bulamadım bulursam linkini vericem .Hangi Mevlanayı seviyoruz? İngiliz humanistini mi? Türk İslam Alimini mi?
"şeyh uçmazmış müritleri uçururumuş" ya...
 
Katılım
27 Ara 2005
#11
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Mahşer' Alıntı:
Şu meşhur "neolursan ol vs.." beyit numarası nedir ben mesnevide bulamıyorum... ;)
Mevlana'nın tek eseri "mesnevi" değil malumun üzere:) soruyu bu "vs."diye bahsettiğin soruyu hangi eserinde yer alıyor diye sorsan daha iyiydi. (benim yazdığım iletiden hareketle böyle bir şey demişsin sanırım,".... ile başlayan meşhur ifadesi".kastım düşüncesi idi, sürç-i kalem olmuş...)

Birebir olarak Mevlana'nın eserlerinden herhangi birinde bu ifadeye rastlanmadığını okumuştum bir yerde.Tabii ki tüm eserlerini satır satır tedkik edip bu ifadeyi aramışlığım yoktur. Fakat çıkarılacak mana olarak gerek mesnevide gerekse de diğer eserlerinde bu düşünceye benzer ifadeler bulunabilir diye düşünüyorum. Kaldı ki mesele Mevlana'nın bu ifadeyi aynen herhangi bir eserinde kullanıp kullanmadığından çok bu düşünceyi eserleri vasıtasıyla verip veremediğidir diye düşünüyorum.
Mahşer' Alıntı:
"şeyh uçmazmış müritleri uçururumuş" ya...
:) eyvallah !
 
Katılım
20 Nis 2008
#12
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Hızlı cevap olmuş üstadım , bir kişi adı vericem lütfen dikkat buyurun.
"Ebu said ebul hayr" iranlı bir şair.
Mevzu "odeğil bu" polemiği değil beni biliyorsun ortadan yar ikiye ama bildiğimi paylaşmak zorundayım.
 
Katılım
27 Ara 2005
#13
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Mahşer' Alıntı:
Hızlı cevap olmuş üstadım , bir kişi adı vericem lütfen dikkat buyurun.
"Ebu said ebul hayr" iranlı bir şair.
Mevzu "odeğil bu" polemiği değil beni biliyorsun ortadan yar ikiye ama bildiğimi paylaşmak zorundayım.
Hocam ,evet ilgili ifadenin sahibinin o olduğu yönünde rivayetler var. Fakat ben de bilmediğimi paylaşmıyorum iste:) açıp da okumuş gormuş değilim bu adamın bu ifadesinin geçtiği eseri.internette mevcut böyle bir bilgi.ne kadar itimat etmek gerekir bilmiyorum.Kaldı ki önemli olan ifadeyi kimin söylediği değil, ihtiva ettiği anlamdır.Bu anlam da yukarıdaki iletide söylediğim gibi Mevlana'da vardır diye düşünüyorum...

Bu arada bilmiyorum demisken,ben ne çok şey bilmiyorum aslında , kendime sorduğum soru ise: çok şey bilmem gerekli mı? Bunu da bilmiyorum
 
Katılım
3 Ağu 2008
#14
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

mevlana (k.s.) hazretlerinden bahsediyoruz. gavurun aşığı olduğu değil Allah (c.c.) aşığı ve hak adamı ve dahi hem zahir hem batın alimi olan yani hakiki manasi ile peygamber varisi olan bir kamil-i mükemmil veliden.

mezkur sözün mevlana (k.s.) hazretlerinden sudur edip etmemesi mühim değil. mühim olan bir zihniyetin, bir ahlakın beşeriyete sadasıdır. mezkur sözün asrımızda muhtelif çeşitleri söylenmiştir ve dahi kıyamete kadar da söylenecektir. bir misal: seyda muhammed raşid el hüseyni (k.s.) hazretlerine "sultanım menzilde çok fazla çorba kaynıyor ve çok ekmek tüketiliyor. müsaade buyurun buğday getirelim." derler. seyda sultan (k.s.) cevaben: "sadatın buğdayı çoktur siz bize sarhoş getirin" buyurur. kelimeler farklı mana aynı.
 
Katılım
20 Nis 2008
#15
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Tekarar ediyorum ben oydu buydu ukalalığını sevmem yapmamda evet ukala olabilirim ama bukada basit yollarla değil :)
Sözün sahibini yahut esin kaynağını (İnternet haberlerinde değil) elinde okuyarak,karşılaştırmalı metin incelemesi yapan İlahiyatçı bir dostumdan bizzati dinledim ve İkna oldum.
Banim asıl sorgulamak istediğim sözün anlamındaki kaos "ne olursan ol gel... ee sonra? geldiğin gibi kal mı? oha derim.
"İman et temizlen(tövbe et) İslama dön hacı baba tekkesi değil burası" ;) demek istemiş gibime geliyor çünkü sözün sahibi zat Evliyalardan sayılıyor. Bu kısmı hiç vurgulanmıyor ne gönlü geniş bir din sadece çağırıyo , sonra?

Me(w)lana düşmalığı antipatisi vs sezilmesin sadece suyu çıktı artık çok ekmek yediler sırtından bırak uyusun adam :)
Bu sözü yazmıştım divanın bi yerinde aklıma geldi yineliyorum, " gencecik çocuk 20 li yaşlarında soruyosun aşk nedir? cevap : Ühüüü uçsuz bucaksız biz ona erişemeyiz haddimize değil vs...
" Haddini bilmeyen haddini aştığını anlamaz , haddini anlamak için en azından bir kere haddini aşman gerekir"

Tasavvuf ehlinin halleri ile amel edilez demiştim yine diyorum
Bakii kardeşim Edip Harabi nin şiirlerine bir göz atarmısın neler göreceksin,hadi o sözlerle amel etde göreyim seni. ;)
 
Katılım
3 Ağu 2008
#16
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

halleriyle amel edilmemesi -bence daha doğrusu- edilememesi epey "zorlu" bir mesele. zorluğunun bir kaç sebebi var. hatta belki daha çok. mesela birisi adı üstünde "hal". bir diğeri ise amel edecek olanların (ki bu noktada "biz" diyerek sürüdeki balık gibi nefsimi kurtarma hesabına girmeyeyim hiç ve "benim" diyeyim) benim o hale vakıf olmamam hadi şöyle diyeyim halden anlar olmamam. lakin buradada bir nükte var ekseriyatle meşhur olan haller "sekr" yahut benim kıyısına bile varamayacağım bir "incelik ummanının" sahile vuran bir kaç dalgasından ibaret. misallendireyim: bir velinin komşusunun duvarına yaslanır vaziyette cuma namazını beklerken nalınlarının altındaki çamuru duvara bulaştırdığı için komşusundan helallik almadan namaza gitmemesi. bu inceliği ben anlayabilir miyim? anlasam da o incelikle amel edebilir miyim? amel etsem ne kadar müddet o hali muhafaza edebilirim? ve sair... "sekr"e ise misal vermeye hacet yok zira misalleri meşhur.

aslında evlanın belirttiği "koca bir derya" tabiri tam yerinde. Allah (c.c.) sırrının kudsiyyetini artırsın bir velinin buyurduğu gibi tasavvuf tuzsuz taş yalamanın yoludur. yahut meşhur ve hatta maalesef motto olmuş tabirle "ağulu aştır" tasavvuf büyüklerinin hali ile amel edilmemesi de edilmeyeceğinden değil muhatabın yani benim nefsimin tuzsuz taş yalamak istememesinden yahut kebap dururken ağulu aş yemeyi zul kabul edecek kadar kibirli olmasından Allah'ul alem.

geldikten sonrası meselesi ise mürşid-i kamilin işidir. ama öyle ama böyle götürürler. nasıl ki çoban koyunlarını bilir mürşid-i kamil de -hatta daha fazla olarak- elinden tutanı bilir.

yanlış aksettirmek yahut yanlış anlaşılmak istemem. bunları bilmediğini düşünürek yazmıyorum ama bir de şu var hazret-i mevlana (k.s.) ile ilgili ne kadar gavurca bakış varsa tersinden aynısı da sanki yapılmaya başlandı gibi geliyor. hatalı söz söylüyorsam Allah afv etsin lakin mevlana (hazret-i mevlana (k.s.) ) bu değil derken dahi hazret yahut kuddise sirruh denilmiyorsa zaten gavur gayesine ulaşmış demektir. ondan sonrası sadece zaman meselesi. düşman - nefs ve şeytan- surunda gedik açalım derken kendi surumuzda gedik açtırmamak lazım. bahsettiğimiz Allah dostu.
 
Katılım
25 Ağu 2010
#17
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Mahşer' Alıntı:
ben burayı tam anlamadım , eğer anladığım cihetten yorum yaparsam kiminizi kızdırabilirim şühesiyle emin olmak istedim burayı biraz daha açarmısınız.
Folklorik zenginlik adına katılıyorum yazdıklarınıza.
Özelinde Şebi aruz haftası münasebetiyle on gündür takibettiğim tv kanalları (özellikle kon tv) genelinde Mevlana yı bize bütün zamanlarda anlatan kadınların kısmi ekserisi kılbaş, (bazen makyajlı), erkekleri ya memur kılıklı, yahut yarı asyalı mutasavvıfları, yarı avrupalı mistikleri anımsatan ama asla islami olmayan bir ucube. Haklarını yemiyim tamamının ortak özelliği: bir numaralı hümanist ve ateşli bir kadın hakları savunucuları...

Mevlana ve Şems üzerine kitap ( bilhassa roman) yazan yazarımsıları anlatmayacağım. Bunlarında tamamına yakını islami bir hayat yaşamamakta lakin mukaddesler üzerinden fena halde malı götürmekteler.

Arkadaşlar ben Mevlanayı ŞERİATÇI BİR MOLLA biliyorum. Eğer öyle biri değilse yolu ayrı, yolum ayrı...
 
Katılım
3 Ağu 2008
#18
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

Yusuf Yurt' Alıntı:
Arkadaşlar ben Mevlanayı ŞERİATÇI BİR MOLLA biliyorum. Eğer öyle biri değilse yolu ayrı, yolum ayrı...
şeriat"çı" değil. Allah'ın (c.c.) şeriatine bin canı olsa binini de feda edecek bir Allah (c.c.) aşığı. şeriatçı şucu bucu bu asrın yaftaları. evvelen de ifadeye çabaladım hem zahirde hem batında bir peygamber varisi.
 
Katılım
24 Eyl 2007
#19
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.


Bakinin de dediği gibi beynimiz sulanıyor ve sulandırılıyor.Mahşer de haklı bazı konular da Mevlana hazretleri gel de "helva" yiyelim demiyor.ya da "aşk" dön dön de demiyor.Koca bir tarikat var.Ehli mevlevileri siz ortalık da gördünüz mü.Bir Tuğrul İnançer hoca var vallahi gerisi de istediğini desin.hiç biri umrum da değil...onların anlattıkları din değil.Yarı hümanist yarı budist azıcık da bir kaç beyit ortaya karışık alevli bir Hz.Mevlana öğretisi...ağalar dikkatli olacağız o kadar ucuzlaştırmayacağız.
Mahşer gençler haklı "aşk" öyle her babayiğidin hakkı değil vakti zamanın da "aşk" kelimesini o kadar kolay ağzımıza ağlıyoruz diye kızardın (ve çok haklıydın.)nerede ya şimdi hakkıyla yaşayacaksın.Haydi Allah c.c. nasib ettin yaşıyorsun ...demezler mi senin internet de tv de forum da ne işin var diye.Bilen konuşurmuya gelir gene konu.Haddimizi aşmamız gerekiyor.Allah'ın şefkat tokatlarının çeşidi de çok belası da çok Allah muhafaza.
Allah'ın Veli kulu.Aşık-ı sultan Peygamber (sav) varisi ve bir tarikatın Pir-i aman dikkatli olmak lazım diye düşünüyorum.
"Er yarın hak divanında belli olur!"
 
Katılım
25 Ağu 2010
#20
Ynt: Şeb-i Arus Hz. Mevlana Celaleddini Rumi Vuslat Yıldönümü.

mehmet baki' Alıntı:
şeriat"çı" değil.
Aslında büyük harfle yazdığım o yeri tırnak içerisinde yazmalıydım. Sanırım unutmuşum. Zira ben eminimki bugün bize Mevlanadan bahseden o zevat, Mevlana bugün yaşıyor olsaydı "şeriatçi, yada tarikatçi" diye aşağılıyor olucaklardı.

Elif Şafağa az para kazandırmadı Mevlana :)
 

Giriş yap