Sebep!

Katılım
6 Ara 2014
#1
Öyle bir şey söylemelisiniz ki Hz.Muhammed (aleyhisselam) o sebepten ötürü gönderilmiş olsun.hadi bakalım.
 
Katılım
24 Eyl 2007
#2
Ynt: Sebep!

aha peşrev....
bilmiyorum ki yazmak mı lazım.yoksa oturup salavat mı çekmek lazım.hangi kelimeleri yerli yerine koymak gerekir ki sır içinde ki sır ifşa edip ortaya çıkarsan.ifşa etsen de cümlelerin eksikliği gitsin.arif ve ihlas sahibi ne derdi ?ya Rezzak ismiyle tecelli edilenler.hangi birine girip de çıkacaksın ki.sayıklamadan öteye gidebileceğini sanmıyorum.sanıyormuyum ki sansam doğrusunu mu anlarım ki.anladım peki anlatabilirim mi ki.çok zor be gözüm.
''Nur'' akça pakça yüz beyaz tüy değil başlı başına nur.
 
Katılım
6 Ara 2014
#3
Ynt: Sebep!

Şöyle sorayım:Islam inancına göre Alemde olan biten her şeyin muhakkak bir sebebi vardır denir.madem öyle Alemlerin yüzusuyu hürmetine yaratıldığı Hz. MUHAMMED 'ın de insanlara ve çinlere peygamber olarak gönderilmesinin en önemli sebebi ne olabilir?
 
Katılım
3 Ağu 2008
#4
Ynt: Sebep!

adlena' Alıntı:
Şöyle sorayım:Islam inancına göre Alemde olan biten her şeyin muhakkak bir sebebi vardır denir.madem öyle Alemlerin yüzusuyu hürmetine yaratıldığı Hz. MUHAMMED 'ın de insanlara ve çinlere peygamber olarak gönderilmesinin en önemli sebebi ne olabilir?
muhtemelen bir karışıklık var. olan biten herşeyin sebebi olması ayrı şey; olan bitenin hikmet icabı sebeblere bağlanması ayrı şey.
 
Katılım
3 Ağu 2008
#6
Ynt: Sebep!

gördüğünüz gibi sual istihale ediyor. en önemli sebeb derken şimdi akıl ve mantığın kabul edeceği izah. şimdi ben buna da bir söz söylesem neye istihale edecek?

tehlikeli sualller bunlar. yaklaşmamak lazım.
 
Katılım
3 Ağu 2008
#8
Ynt: Sebep!

o sualin cevabı olmaz. "alemlerin yüzü suyu hürmetine yaratılmasının" ne demek olduğunu arıyorsun. muhammedi hakikat tabir-i diğer ile. ağır, akıl çatlatan ve tehlikeli iştir. hele hele sırf akılla olacak iş değildir. eskilerin deyişi işe "idrak-i meali bu akla gerekmez/zira bu terazi bu sıkleti çekmez"

akıl benzer sualler de sorar ve dikkat edilirse şayet hepsi de aynı mantık üzre çalışır. misalen " ne için O?!" masum gibi görünen bu suali başkaları da sormuştur. kimler mi? inkarları ayetle sabit olan kavimler. mealen " Allah seni mi peygamber olarak gönderdi?!" dikkat buyurulsun kelimeler farklı ama sualin kökeninde yatan "akıl" aynı. masumca ve hatta afv buyurun bilmeden sadece bir merak ile sormak belki insana mazaret olabilir ama -ki emin değilim- sualin açtığı kapı insanı yoldan çıkartmaya pek müsaid.

ayetle sabittir ki Allah teala hazretleri insanların kimini kimine üstün kılmıştır aynı şekilde üstün kıldıklarını dahi kendi arasında üstün kılmıştır. bu üstün kılışta bizim kıt aklımızın anlayacağı şekilde sebeb-netice irtibatı aramak feci hata olur zira "bu Allah'ın fazl u keremidir. Allah büyük fazlın sahibidir" hükmü apaçık ortada. ol sebebten hududullaha yaklaşmamak lazım.

tekrar ediyorum alemde oluşların hikmet icabı sebeblere bağlanması farklı davadır; determinist bir sebeb- sonuç ilişkisi aramak -yani her oluşun akıl ile izah edilebilir olmak keyfiyeti- farklı davadır.
 
Katılım
24 Eyl 2007
#10
Ynt: Sebep!

daha kısası bu suallere; hatta sormadan ''Gönül gözü'' ile bakmak lazım.akıl ayrıştırıcı olsa da duvardan bakanın dili tutulmak da ...baki hocam siz bunu benden daha iyi anlatırsınız.
 
Katılım
16 Eyl 2009
#11
Ynt: Sebep!

-Sen çok güzelsin
Sebepsiz de gülebilirsin-

Geldi aklıma birden.. Bi kere nedensellik ilkesi her şeyin bir nedeni vardır demez. Her sonucun bir nedeni vardır der. (Hani rasyonel bir izaha indirgemeye çalışıyoruz ya olayı.) Peygamber bir sonuçsa buyrun burdan yakalım.
 

Giriş yap