şiir yarışması!

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#41
Ynt: şiir yarışması!

merhabalar;

divan azası olan herkes rey verme hakkına sahib elbette ve yine herkes şiir gönderebilecektir. evvel eyyamdaki listeyi temayül yoklaması olarak görmekte faide var.
 

evla

Gündüz yarasalarıyız biz.
Katılım
24 Eyl 2007
#42
Ynt: şiir yarışması!


Hadi bakalım, şiir yarışması güzel olur inşallah.
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
#43
Ynt: şiir yarışması!

umarım güzel bir yarışma olur :)

katılımcı arkadaşlara şimdiden başarılar dilerim.
 
Katılım
24 Haz 2006
#44
Ynt: şiir yarışması!

anladığım kadarı ile belirlenmiş bir konu yok. şiirin şeklinde veya diğer hususlarda da bir sınırlama yok. öyleyse hayırlı uğurlu olsun :) herkese başarılar :)
 
Katılım
26 Kas 2008
#45
Ynt: şiir yarışması!

hüzünkar hocamın bir hayranı olarak
inşallah onun kalemınden bir şiir görebılırız yarışmada...
herkese başarılar...
 
Katılım
27 Eki 2007
#46
Ynt: şiir yarışması!

üstadlara şairlere saygım sonsuz ama şiir yürek işi
olmaz öyle popülerlik ile birinciye sevgiler
birinciliği Allah sahibine bağışlasın
sahibi ben olurum inşallah ;) (hayal haaa yanlış anlaşılmasın)

sabahın körü kalkmış bir divane
dört bir yanı işgal etmiş o eliyle
dili keskin zekası kıt
ama yüreği geniş gönlü açık
yüreğiyle duyar kalbiyle işitir
kim ne derse desin
o bir şairdir
 
Katılım
24 Haz 2006
#47
Ynt: şiir yarışması!

_MeFtUn_' Alıntı:
hüzünkar hocamın bir hayranı olarak
inşallah onun kalemınden bir şiir görebılırız yarışmada...
herkese başarılar...
yeni bir şiirle katılmak niyetindeydim aslında ama sanırım yazılmış bir şiiri paylaşmak durumunda kalıcam. yine de üzerinde çalıştığım bir şiiri bitirmeye odaklandım. inşallah tamamlarsam onu beğeninize sunmak düşüncesindeyim.

teşekkür ederim...
 
Katılım
24 Haz 2006
#49
Ynt: şiir yarışması!

3-şiirlerin neşredildiği sahifeler yalınız şiirlere tahsis edilmiştir. yarışmaya iştirak edecek olan şiirlere dair fikir beyanında bulunmak dileyen azalarımız ''şiir yarışması!'' başlıklı sahifeyi -yani bu sahifeyi- istimal edecektir.
sanırım şiirlerle ilgili yorumları bu sayfaya yazmalıyız. şiir sayısı arttıktan sonra yorumlar da gelecektir.

Yarışma başlığı altında sadece şiirler olmalı sanırım. Buna uymaya çalışalım :)
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#50
Ynt: şiir yarışması!

esselam;

şu ana dek neşredilen şiirlere dair bir kaç kelam eylemek dilerim. tek tek her bir mısra üzerinde değil de bütüne dair...

evvelen meddah muhteremin şiirine nazar edelim:

hüzünkar muhteremden beklediğim hüzün meddah muhteremden sudur etmiş. şairimizi saran hüznü ilk mısradan itibaren görmek mümkün.hatta hüznün ümitsizliğe istihalesi noktasında kesafet arz eden bir şiir. şair bir nevi kendini aklama daha doğrusu -varsa şayet- kabahati paylaşma arzusu içerisinde ve bunu belki kendisinden bile saklama gayreti içerisinde. bu gayret büyük bir mürşidin müridine dediği :" o halde yalanına iman et" dusturuna yol vermiş gibi görünmekte. hayata pürneşe bakmayan bir nazarın sahibi şairimiz ki gayretinin istinad noktası bu nazar gibi durmakta.

beyitler şeklinde kaleme alınan şiir sanki dörtlük şeklinde olsa imiş daha tesirli olacakmış. beyitlerde işlenen mevzular arasındaki geçişlerde boşluk hissi ilk anda göze çarpan bir diğer husus. bu hususu da hüzüne gark olmuş şairimizin bir nevi zincirinden kurtulmayı dileyen esirin aceleciğine benzer bir acelenin sahibi olmasına bağlıyorum. ol sebebten şiir kıta şeklinde olsa imiş sanki daha tok bir sadanın sahibi olacakmış şeklinde düşünmeden edemedim doğrusu.

son bir mesele...son mısrada geçen iflak olmak mı iflah olmak mı? tam olarak anlayamadım. eğer yazı hatası değilse şunu demek lazım: kelimelerin manasına vakıf şairimizden acele etmemesini rica ederiz.

hasılı şiiri beğendim.....

hamiş: el mana fi batn el şair! bu dusturu bilmeyenlerden değiliz!
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#51
Ynt: şiir yarışması!

esselam;

hüzünkar muhteremin şiirine dair;

doğrudan sevgiliye hitab eden şairimizden bu hitabının devam etmesini beklerdik lakin bu olmamış. ilk kıtada sevgili ile arasındaki muhabbetin derecesini ifade etmek için "aşık-maşuk" münasebetini seyreden "alem" badehu aşıkın nazarından maşukun güzelliğini seyre dalmakta. yani ilk kıtada aşıkın maşuka meyyal olması ve maşuktan gelecek bir işaret işlenmişken diğerlerinde -son kıtanın son iki mısraı ve üçüncü kıtanın ilk mısraı hariç- aşıkın alemde maşuku seyre dalması ve kıyaslaması işlenmiş ve bu geçiş maalesef çok keskin bir şekilde olmuş. aynı keskinlik son kıtanın son iki mısraında da kendisini göstermekte.

vezin ve kafiye örgüsü -ki kafiye örgüsü bir kıta hariç- gayet tutarlı. "-mez, -maz" ayağı kuvvetli bir ayak ve şairimiz bunu gayet cömert bir şekilde kullanmış. yalınız şiirde hemen dikkati çeken husus kelime tercihleri. evet şairimiz "-maz" olumsuzluk eki ile sevgiliyi yani güzel olanı, yani arzulananı, yani müsbeti anlatma gayesi peşinde -ve şiirde ilk takdir edilecek olan bu çaba- lakin yapılan teşbihler ilk anda fark edilmese bile bir parça zayıf kalmış intibaı uyandırmakta. bunda da amil sebeb mana itibari ile yakın gibi duran kelimelerin farklı mısralarda karşımıza çıkması. şiirde mana ve şekil atbaşı gitmez ise ahenk dediğimiz şey vucuda gelmez. bu şiirde sanki şekil için daha fazla çaba harcanmış gibi durmakta.

hece vezni malum olduğu üzere halk şiirine mahsus iken daha sonra "şehirleşmiştir". şairimizde şehirli bir söyleyiş tam manası ile kemale ermemiş gibi durmakta. evet şairimiz bir nevi imar plancısı tarzında hareket etmek kasdı gütmüş ama ahenki tutturmakta zorlamalar var gibi durmakta...

evvelen de dedik: el mana fi batn el şair!

baki selamlar...
 
Katılım
24 Haz 2006
#52
Ynt: şiir yarışması!

meddah arkadaşımın şiiri üzerine bir iki söz de ben edeyim izin olursa...

Öncelikle, şiirin beyitler halinde yazılmış olması bana göre doğru bir seçim. Ancak bu tür şiirlerde şekil açısından hece veya aruz vezni kullanılmalı diye düşünüyorum. Beyitler halinde ve kafiyeli bir düzende yazılmış şiirde ölçü arıyor göz ve kulak. Halbuki bu şiire baktığımızda serbest bir vezin kullanıldığını görüyoruz. 7+7 şeklinde bir vezin ile çok daha hoş olur kanımca...

İkinci husus ise, bazı beyitlerde kafiye olmaması.

Benim lügatımda kalmış aşk sözünün anlamı
Sözümü duyan olmaz her yer namus pazarı

Ama artık geç kalktı umut gemilerim
Hüzne çoktan demir attı gelecek hayallerim
Yukarıdaki ilk beyitte kelime kökleri "anlam" ve "pazar" olarak karşımıza çıkıyor. Bu iki kelime arasında kafiye mevcut değil. Aynı şekilde ikinci beyitte de "gemi" ve "hayal" kelimeleri arasında kafiye bulunmuyor.

Ve son olarak son mısradaki "iflak" kelimesi "iflah" olmalı diye düşünüyorum. Klavye hatası olmuş olabilir. Düzeltilirse sorun kalmaz.

Şairin inisiyatifinde olan bu hususlar gözden geçirilip dikkate alınır ve ona göre düzeltmeler yapılırsa şiirin çok daha başarılı olacağına inanıyorum.

Saygılarımla
 
Katılım
27 Eki 2007
#53
Ynt: şiir yarışması!

sadece okuyun ve büyüsüne kapılın

aşk pazarına inmişim
ne büyük pazar ki; Aşklar satın alınır sahibi tarafından
aşkıma talip aramışım
ordan biri çıkmış senin aşkını biz alamayız
alındı !!! demiş
nasıl neden derken
bakmışım ki aşkımın sahibi yüce Allahmış
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#54
Ynt: şiir yarışması!

esselam;

lamia muhteremin şiirine dair;

kendi kendime şunu demiştim: "neşredilen şiirlere umumi çerçevede bakacağım" lakin lamia muhteremin ilk mısraı bu kaidemi yıkmak için kafi geldi.

"Hayat çatlak bir bardaktaki suya benzer"

çok hoş bir ifade! hem mebde hem mead meselesine işaret eden bu mısra -"i" sesinin tiz bir sada sahibi olmasına rağmen-şiirin en kuvvetli mısraı bence. her ne kadar mısraın kuvveti daha da arttırılabilirmiş gibi görünsede bu bir zaaf değil. aksine belki şairimizin kuvvetini gösteriyor dahi diyebiliriz. zira şair ilk mısraı ile hayatın inkıraz/dumur üzerine bina edildiğini kariye üst perdeden hem de çok ince bir biçimde takdim ediyor.

şiirde kendini hemen belli eden bir diğer husus fiillerin karşıtlığı hususu. bu karşıtlık ilk mısraın vuruculuğunu kuvvetlendiren bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. şiirin bütünü aslında ilk mısra ile sarmaş dolaş ve "istesende-istemesende" tarzında şiirin içine serpiştirilmiş olan bu karşıtlık şiirin hedefini ıskalamamasını sağlıyor. yer yer uzun kelimeler ile yapılan karşıtlıklar kariyi okurken yorsa dahi şiirin tadını bozmamakta. bu hususdaki bir diğer zaaf kelimelerin "şeklen" olumsuz olması. "söylesende kaybolmaz söylemesende" bu husustaki iki zaafa misal olarak verilebilir.

bir başka mesele ve belki şiirin en büyük zaafı ise: serbest ölçüde yazılmış olan şiirin yer yer dörtlükler tarzına dönüşmesi. şiirin akıcılığına asıl bu noksanlık darbe vurmuş. bu ise şiirin bir nevi ham hali ile okuyucunun karşısına çıktığını düşündürdü bana. halbuki şiir, şaire gelen ilk hali ile değil işlenmiş hali ile takdim edilmeli.

hasılı şiir çok daha kuvvetli olabilecekken tabiri caizse sismograf cihazındaki iniş çıkışları kariye yaşatmakta. ne olursa olsun "bütün" dediğimiz şeyden haberdar bir şair var karşımızda...

ilk ve en güzel mısraı tekrar edelim:

"Hayat çatlak bir bardaktaki suya benzer"

amenna!
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#55
Ynt: şiir yarışması!

merhabalar;

malumunuz şiir yarışması için reylerin bana mahsus ileti yolu ile gönderilmesini belirtmiştim lakin bir takım maslahatlar icabı -belirli bir süre için- divandan uzak kalma ihtimali görünmekte. ol sebebten reylerin diğer iki yöneticimiz dil-şad ve uluğbey muhteremlere sevk edilmesinde fayda var. ben mümkün mertebe divana iştirak edip üzerime düşen vazifeyi ifa etmeye çabalayacağım elbet ama tedbirli davranmaktan da kimseye bir zarar gelmez kanaatindeyim.

hürmetler...
 
Katılım
27 Eki 2007
#56
Ynt: MEŞVERET DİVANI İKİNCİ ŞİİR YARIŞMASI!

yazan mustafa anlattı gene mustafa
helal mustafa ne güzel anlattın mustafayı
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#57
Ynt: şiir yarışması!

esselam;

iki nokta muhteremin şiirine dair;

şair bir nevi harb etmekte ve bu kelimelere aksetmiş ve dahi kelimeler fazla hoyratça kullanılmış. mesela "fikrimi peşkeş ediyorsun" derken şairimizin asabiyetini soluklamak mümkün ama bu asabiyet kelimenin hakkının verilmesine de mani olmuş görünmekte. zira peşkeş "edilmez" peşkeş "çekilir"! iki söyleyiş arasındaki sertlik kendini hemen belli etmekte. bir diğer husus şiirde gel-git'ler bolca işlenirken bu işleme işinde geçişlerin sert olması. halbuki şiir -belki bir vechesi ile- dünyaya ait ama veraya işaret eden bir nevi levhadır. şiirin kasırgadan dinginliğe geçişi oradan tekrar rüzgara kapılması ve bu geçişlerin "ara"sız olması belliki şairin vera ile münasebetindeki "ara"lara işaret ediyor.

şairimize buradan teşekkür etmek dilerim zira

Simidin susamı,inci inci dökülür ya
Dertlerim de öyle dökülsün isterim


mısraı kariyi yormayan bir söyleyiş. bir nevi ümid telkin eden ve hatta insanı rahatlatan bir mısra.
insan bu mısra ile şiir ile ünsiyet kesb edebiliyor. şairimizin veraya olan ünsiyetini muhabbete çevirmesi duası ile....

hürmetler....
 

UluğBey

Sükût gibi münzevi, çığlık gibi hür.
Katılım
27 Ara 2005
#58
Ynt: şiir yarışması!

  sırf mehmet baki ağabeyin düşüncelerini almak adına bu yarışmaya iştirak edilinebilinir.henüz kararsız arkadaşlara sesleniyorum.zira şiir yazıcısı arkadaşların -ben dahil-farkında olması gereken en önemli nokta tenkide ne kadar muhtaç olduğumuzdur. unutmayınız ki 'çok iyi çok güzel, harika'gibi söylemler sizin şiirinizi bir adım dahi öteye götürmez.benim de yarışma başlığına şiircik göndermemdeki sebeblerden bir tanesi de budur .seviyeli ve yapıcı tenkidi her daim sevmişimdir ..

ayrıca zaman bulursam ben de baki ağabeye tenkid konusunda destek vereceğim... ayrıca yarışma bitişinde genel bir değerlendirme de yapılacaktır muhtemelen..

kendi kaleminizden bölümünü kullanan herkesten iştirak beklemekteyiz

yort savrul :)
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#59
Ynt: şiir yarışması!

uluğbey' Alıntı:
sırf mehmet baki ağabeyin düşüncelerini almak adına bu yarışmaya iştirak edilinebilinir.
merhaba uluğbey kardeşim;

bir hususu nazara sunmama yardım etmiş oldun böyle demekle.

fakir şiirden anlamaz! bunu mütevazılık adına değil hakikat adına ifade ediyorum. yaptığım sadece ihvanların şiirlerinin bende hasıl ettiklerini ifadeden ibaret! daha ötesi değil! kaldı ki söylediklerimin doğruluğundan ben de emin değilim zira şiir zor ve yorucu üstüne girift bir mesele.

akıllarda "madem öyle ne diye "-dır", "-dir" ile biten hüküm cümleleri kurmaktasın?" şeklinde bir sual hasıl olabilir. el cevab: "-dır" ve "-dir"ler lafzendir. dediğim gibi: daha ötesi değil! söylediklerim şahsi kanaatimden öte bir mana taşımaz.

muhabbetle...
 

mehmet baki

Çok Önemli Parti yani ÇÖPün daimi şefi.
Katılım
3 Ağu 2008
#60
Ynt: şiir yarışması!

esselam;

uluğbey muhteremin şiirine dair;

hece ölçüsü ile yazılmış bir şiir. şairimizin divan şiiri yoluna girmiş olması "şık" bir seçim lakin şiirin bütünü için bu seçim kafi gelmemiş gibi durmakta. ilk mısra bir mısradan daha çok bir nesir tesiri vermekte. bu durum ise "şık seçimi" baltalamakta.

ilk mısrada "açıktan" ve "keskin" bir şekilde "ben"e hitab eden şairimiz daha sonraki mısralarda bu hitabdan yüz geri etmiş. ne sakıncası var? çok! birini söyleyelim: ilk mısradaki ben ile diğer mısralarda ki "ben" ve "ben"e hitab karinin bir nevi tezata düşmesine sebebiyet vermekte zira ilk mısrada "doğrudan" kendi kendine hitab eden şair daha sonraki mısralarda geçen kendine hitab(lar)ını kariye takdim etmekte. bu hitab farklılığı şiirdeki "ben" ile kurbiyyet kesb etmeyi zorlaştırıyor. karşımızda hangi "ben" var bilemiyoruz! şairin "ben"i mi kendi "ben"imiz mi? halbuki "ben" ile başlayan şiirde karinin kendi "ben"inden azad olmasını sağlamak lazımdır ki kari yolunu şaşırmaya.

ayrıca kelime tercihlerinde şairimizin aceleciği kendini belli etmekte. sükût malum olduğu üzere sessizlik manasına geldiği gibi konuşmama, susma manalarına da gelir. ilk mısrada sessizlik kelimesini tercih eden şairimizin ikinci mısrada komşu kelimeye baş vurması kendini bir zaaf olarak göstermekte.

hüküm ihtiva eden ikinci mısralarda yan cümlecikler kullanılması seçilen tarz açısından gayet isabetli amma bu yan cümleciklerin adeti biri geçince mısranın yorulmasına yol açmış. mesela:

"Efsûni bir aşksa bu korkma yakmaz ateş bak işte gülistan"

derken şiirin nefessiz kalışını soluklamak mümkün. şairin dili gülistan derken, kelimeleri takatten düşürmekte. belki şöyle ifade etmek daha doğru: meraton koşucusu hızını ayarlamayı bilmeli zira yolu uzundur!

şiirde ki -yer yer sarih, yer yer zımni- müşteki hal son mısra ile yerini şükre bırakmış. şairimizin menzile varışı hızlı olduğu için yahut -belki- menzil kıymetten düştüğü için "oh be!" mi yoksa "adam sende!" mi dediği anlaşılamıyor.

buna mukabil hiç mi kuvvetli tarafları yok şiirin? var! bir kaçını ifade edelim:

"sessizliğin fısıltısı" derken şairin "s" sesini istimali gayet zekice düşünülmüş. hemen ardı sıra gelen "tutuşan" kelimesindeki "ş" sesi ise fısıltının dozunun arttığını gayet hoş bir biçimde kariye söylemekte.

ikinci mısrada geçen "rüzgar","yar" ve "kalanlar" gayet hoş bir sada bırakmakta...

netice itibari ile uluğbey muhteremin şiirini beğendim! şiirde eksiklikler var ama bu hal hisli bir yürek ile muhatab olduğumuz gerçeğini değiştirmiyor.

hürmetler...
 

Konuyu şu anda okuyanlar : (Users: 1, Guests: 0)

Giriş yap